بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی مطرح کرد: 

پیگیری تغییر کاهشی قیمت اتان 

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی گفت: روش ارزش گذاری آریاساسول، استفاده از جریانات نقد و سودآوری شرکت بوده که یکی از روش‌های مرسوم و خوب ارزش گذاری در بازار سرمایه (که بازاری بلند مدت است) به شمار می‌رود. 
کد خبر : ۲۲۰۹۵۳
پیگیری تغییر کاهشی قیمت اتان 
 
 
محمدرضا مایلی، مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی با اشاره به نکات مهم تولید، فروش و قیمت تمام شده شرکت به بورس نیوز اظهار کرد: روندی پایدار در سطح ظرفیت اسمی و در برخی محصولات، بالاتر از ظرفیت اسمی تولید شده و این تولید پایدار، بازار فروش خود را داراست. 

وی در خصوص نرخ محصولات خاطر نشان کرد:به دلیل بیماری کرونا، از بهمن واسفند سال گذشته شاهد کاهش قیمت‌های جهانی در بازار‌های بین المللی هستیم اما؛ بازار کلی "اتیلن" و "پلی اتیلن" بازار خاصی بوده که همبستگی با نفت و نفتا ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با ریزش قیمت نفت، کاهش جدی در قیمت محصولات پلی اتیلن به وجود نیامد و بعد از گذشت مدتی تقریبا سه ماهه شاهد دور منطقی و روند افزایشی قیمت‌ها هستیم. 

مایلی دلایل زیادی را در این خصوص ارائه وعنوان کرد: می‌توانه به بحث قرنطینه‌ای در چین، کاهش استفاده از صنایع تبدیلی یا بازیافتی پلی اتیلن، رواج استفاده و تغییر میل مصرف کننده به استفاده از محصولات پلی اتیلنی و اتیلنی در دوران بعد از کرونا اشاره کرد. 
 
پیگیری تغییر کاهشی قیمت اتان 

این کارشناس بازار سرمایه قیمت‌ها را در حد خوبی دانست و گفت: نکته مهم قیمت تمام شده شرکت آریاساسول و قیمت اتان به عنوان خوراک اصلی مجتمع است چرا که محصول اتان براساس یک فرمول تاریخ دارای کف و سقفی است. 

وی ادامه داد: مبحث جدی در سطح شرکت و صنایع مشابه این است که در صورت کاهشی بودن قیمت‌ها برای حفظ اقتصادی بودن طرح، لازم است در قیمت کف تغییراتی ایجاد شود.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی این موضوع را قابل پیگیری در سطح وزارت خانه عنوان کرد و گفت: تغییر کاهشی نرخ اتان، به نفع شرکت بوده و از این موضوع منتفع خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل آریا ساسول از یک واحد جدید خبر داد:

احداث واحد ۳۰۰ هزارتنی پلی اتیلن 

نظرسنجی بورس‌نیوز با کارشناسان بازار‌سرمایه: 

حرکت بعدی شاخص در هفته پیش‌رو چیست

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»

ارسال نظر